Etterspørselen etter alt som har med innredning er relativt konstant. I alle fall når det gjelder volum. Folk trenger jo den slag uansett om det er gode eller dårlige tider som råder. Når det gjelder hva som etterspørres er imidlertid variasjonene store år for år. Så for de som selger innredning er det en stor utfordring å i god tid kunne fange opp hva det er markedet ønsker. For å gjøre det enklere for selgerne arrangeres det derfor messer som skal bygge bro mellom produsenter og selgere.

Det arrangeres årlig kjempestore messer både i Paris og i Milano dit alle de store produsentene kommer for å eksponere sine produkter for et så relevant publikum som mulig. De kommer også til møbelmessen i Stockholm som tiltrekker seg stor interesse når det går av stabelen på Älvsjö hvert år. Og relevant publikum i denne sammenhengen er ikke den vanlige forbruker, men de som er forhandlere for butikker eller også butikkene selv. Å stille ut på slike messer er kostbart, men ettersom det ofte tegnes gode kontrakter om salg eller videresalg så er det åpenbart at det er lønnsomt. Utstillerne kommer jo som regel tilbake år etter år.

Post Author: maks

bizplan